miercuri, 11 februarie 2009

Bocamicina de trafic

Bocamicină de trafic

Fraţilor, m-am săturat să aud (citesc) numai chestii urîte la adresa actualului premier . În primul rînd pentru că este o chestiune inelegantă (apud Adrian Năstase) să te iei de om pe stomacul gol. Al lui, nu al tău. Sau, mă rog, şi al tău. Oricum, indubitabil, după nici 100 de zile de guvernare, stomacul unui guvernant nu poate fi altfel decît gol. În al doilea rînd, mie unuia nu îmi place să fac cuiva procese de intenţie. De ce să sar cu gura pe bietul om că face (nu face), că drege (nu drege) şi să fac proiecţii cum că o fi şi că o păţi ? De ce să dau cu parul că va fi jale şi bocet în România ? Pot eu oare să zic de-acuma că vor fi, în plus, pînă la sfîrşitul anului, un milion de şomeri ? Pe ce să mă bazez ? Pe cei o sută de mii de la instalarea Cabinetului şi pînă acum ? Nu-i cinstit... Să dau cu parul în bietul om că în nici două luni s-a dregradat nivelul de trai al populaţiei mai abitir ca în ’96 cînd s-a culcat românul cu un curs de 3.000 de lei pentru un dolar şi s-a trezit la un altul, dar de 12.000 lei ? Iarăşi întreb : după ce criterii m-aş lua la o atare apreciere ? După faptul că în spaţiul euro preţurile la produsele alimentare (şi nu numai) a scăzut cu 20%, în timp ce la noi, exact cu acelaşi procent, au crescut ? Dar dacă şi asta e doar o simplă şi profană impresie de-a mea şi, în realitate, lucrurile stau taman pe dos şi chestia asta cu scumpirile este o stratagemă absconsă menită a-l face pe om să trăiască mai bine ? Aş fi eu fundamenal în eroare ? Categoric, da! În fine, în al treiea rînd, nu mă pot împiedica a releva aspectele pozitive ale acestui început de guvernare. În primul rînd a scăzut consumul. Asta, pe cale de consecinţă, duce la o viaţă mai puţin agitată, mai decentă şi mai raţională. Scade aportul de calorii, colesterol şi hidraţi de carbon în organism, mai lăsăm în Doamne iartă-mă maşina la o parte şi mai umblăm şi per pedes, precum apostolii pe vremuri, căci, în fond, mersul pe jos face piciorul frumos, o lăsăm mai moale cu poluarea, pentru că, se ştie, dacă nu producem, nici nu poluăm. Şi tot aşa.
Şi încă un argument din lungul şir. Premierul Boc are deja rezultate spectaculoase în administrarea ţării şi a naţiunii. Uite, deunăzi fusei iarăşi la Bucureşti cu treburi de-ale breslei. Nu numai că am mers pînă la Capitală pe un DN1 ce parcă mi-l lăsase bunica în moştenire şi folosire exclusivă (nici un TIR , nici la dus, nici la întors), trafic rar şi aeristit, dar chiar şi la intrarea în Bucureşti, la Băneasa – nici urmă de gîtuire, nici urmă de ambuteiaje, nici urmă de aglomeraţii şi nevricale. Şi la dus şi la întors. Aşa că m-am prins : chestia asta cu criza economică, cu trimiterea oamenilor în şomaj, cu scumpirea tot la două-trei zile a benzinei e cu schepsis. Aici a bătut premierul Boc, în reglara traficului. Vă spun eu, i-a reuşit ! În plus, din cîte ştiu, mai are cîteva ţinte de atins. Mi se pare că este şi una cu reglarea demografică. Cine nu crede, poate verifica. Eu, unul, am zis !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu